سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ های تزیینی و سنگ های دکوراتیو

تراورتن اصفهان

سنگ های دکوراتیو و تزیینی به چه سنگ هایی گفته می شود 

خرید سنگموضوعی تخصصی محسوب می شود.  و از موارد  حساس و حیاتی در فرآیند ساخت یک ساختمان است. هر چه تکنولوژی و طراحی ساختمان پیشرفته تر می شود. حسن انتخاب سنگ های ساختمانی نیز بیشتر به توجه معماران، مهندسان و سازندگان نیاز دارد. خرید سنگ موضوعی است که علاوه بر جلب زیبایی و استحکام ساختمان، به ابعاد دیگری همچون قیمت ، کیفیت و سازگاری با طرح انجام شده نیز توجه مضاعف را می طلبد.

 


 انواع سنگ های ساختمانی

در زمینه خرید سنگ ساختمانی ، انواع و اقسامی از سنگ ها در بازار موجود هستند که هر یک برای استفاده در انواع پروژه های ساختمانی مناسبند. اما این تنوع و انواع مختلف سنگ ها میتوانند انتخاب متعددی در خرید و تصمیم گیری برای انتخاب سنگ مناسب ، یک چالش جدی باشد. از سنگ های گرانیت، مرمریت، تراورتن گرفته تا سنگ های مصنوعی هر کدام ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند. که خریداران باید آنها را مورد بررسی قرار دهند.

 سنگ تزیینی

سنگ های تزیینی؛ هم  به صورت طبیعی و هم مصنوعی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. که به منظور استفاده درطراحی داخلی و خارجی ساختمان، فضای عمومی یا حتی فضای خصوصی استفاده می شود. سنگهای طبیعی همچون سنگ تراورتن و تراورتن طرق، سنگ گرانیت؛ مرمریت و.. از این جمله است.

چرا از سنگ های تزیینی در ساختمان سازی استفاده کنیم ؟

ظاهر زیبای سنگ

مقاومت سنگ

مقاومت در برابر حرارت و خوردگی

رنگ های متنوع سنگ

به گفته اصفهان سنگ مرکز خرید سنگ نما سنگ های تزیینی در ساختمان سازی با دو هدف اساسی استفاده میشوند.

·        بهبود زیبایی و جلوه بصری ساختمان به عنوان اولویت اصلی

·        افزایش مقاومت و دوام ساختمان به عنوان هدف ثانویه

کاربردهای رایج سنگ های تزیینی

سنگ های تزیینی مانند سنگ تراورتن به طور اخص در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر بخواهیم به طور اختصاصی نام ببریم در محل های عمومی زیادی مانند هتل ، رستوران، ادارات، مکان های تجاری به کار میرود . همچنین در هتل ها، رستوران ها، ادارات، مکان های تجاری نیز به کار میروند.

ویژگی های سنگ های تزیینی

ویژگی های سنگ تزیینی زیاد است. رنگ ها و الگو ها و رنگ ها و ترکیبات مختلف خود قابلیت ایجاد زیبایی و جذابیت زیادی دارد.  سنگ های طبیعی تزیینی، مزایای زیادی دارد مقاومت این سنگها بالاست به همین دلیل برای مناطق مختلفو مکان های متعدد مورد استفاده قرار میگیرد.

سنگ تراورتن

یکی از سنگ های رسوبی پر کاربرد برای نما است که در رنگ های مختلف موجود می باشد. به عنوان مثال سنگ تراورتن سفید، تراورتن کرم، تراورتن شکلاتی، تراورتن کرم روشن، تراورتن عسلی، تراورتن لیمویی، تراورتن قرمز برای نمای بیرونی ساختمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد.

سنگ پازل

سنگ پازل به عنوان یکی از مصالح تزیینی و معماری به ارتقا و زیبایی و ارزش افزوده فضا و سازه کمک میکند.  

سنگ کامپوزیت  

نما کامپوزیت از سنگ های طبیعی ، یک فرایند تکنولوژی است که از سنگ اصلی به عنوان ماده اولیه استفاده میکند. وبا استفاده از یک روکش نازک با طرح سنگ شبیه به سنگ طبیعی ساخته میشود. این روکش معمولا از یک لایه آلومنیوم نازک تقویت شده است

فلسنگ

نوعی سنگ طبیعی متخلخل و سخت ، فلسنگ میگویند و از زمان قدیم در صنایع ساختمانی ، زیبا سازی داخلی و خارجی ساختمان ها و مصنوعات دوراتی استفاده میشود.

سنگ مالون

گرانیت

سنگ آهکی

هر کدام از این سنگ ها خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و ما شما می توانید مقاله کامل را در اصفهان سنگ مرکز خرید سنگ تراورتن اصفهان و سنگ های ساختمانی  مطالعه نمایید